O kurzu

Vinařský marketing - e-learningový modul s praktickými příklady (zkráceně Vinařský marketing), je nový vzdělávací program, který kombinuje výhody moderní formy studia - e-learningu a dvoudenního praktického školení. Výhodou e-learningu je zejména časová flexibilita studia a okamžitá zpětná vazba formou vyhodnocení kontrolních otázek a vědomostních testů. Takto získané poznatky si pak zájemci mohou doplnit na dvoudenní praktické části vedené zkušenými lektory včetně rodilého mluvčího. Určen je zejména vinařům a zaměstnancům vinařských firem v Jihomoravském kraji, přístupný je však i široké veřejnosti.

Autory e-learningu jsou renomovaní odborníci - Mgr. Dušan Bednář, DiS. - nezávislý lektor, trenér a kouč v oblasti obchodních a manažerských dovedností, Mgr. Ing. Martin Prokeš, Ph.D. - vinařský ekonom MENDELU PEF, garant předmětů Marketing vína a zahradnických produktů ZF MENDELU v Lednici, JUDr. Pavlína Megová - majitelka jazykové školy a překladatelské agentury.

Studium je rozděleno do tří bloků:

  1. Vinařský marketing
  2. Obchod s vínem
  3. Vinařská angličtina (v anglickém jazyce)

(Praktickou část Vinařské angličtiny vede Australan Mike Mazey - lektor angličtiny a profesionální vinař, absolvent Univerzity zemědělských věd v Adelaide.)

Podrobná osnova e-learningu viz níže.

 

Vzdělávací program Vinařský marketing byl vytvořen a financován z globálního grantu Jihomoravského kraje z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost, číslo projektu CZ.1.07/3.2.04/04.0054. Projekt byl zahájen 1. 7. 2013 a ukončen 31. 12. 2014. Po dvojím pilotním odzkoušení byl nově vytvořený vzdělávací program Vinařský marketing zařazen do nabídky vzdělávání Národního vinařského centra. Projekt Vinařský marketing realizovalo Národní vinařské centrum, o.p.s. ve spolupráci se Svazem vinařů ČR.

 

Ke studiu jak e-learningu, tak praktické části, je možné se přihlásit na stránkách Národního vinařského centra v sekci Kurzy a semináře. E-learning je možné začít studovat kdykoliv, termíny nejbližší praktické části jsou průběžně zveřejňovány také na této stránce.

Cena e-learningu zahrnuje roční přístup ke studiu. Kurzovné na praktické školení pokrývá náklady na lektory, tiskové podklady ke kurzu, degustovaná vína a drobné občerstvení (voda, káva, čaj). Ubytování, stravu, případně večerní program si účastníci zajišťují individuálně.

 

Osnova e-learningové části kurzu Vinařský marketing

 

1. VINAŘSKÝ MARKETING

1.    VINAŘSKÁ STRATEGIE
1.1.      Vize a strategie vinařství
1.2.      6 kroků pro vytvoření vinařské strategie
2.    ZVYŠOVÁNÍ PRODUKTIVITY
2.1.      Procesy a procesní řízení
2.2.      Plýtvání a Investiční strategie
3.    OBCHODNÍ VYJEDNÁVÁNÍ
3.1.      Vyjednávací strategie
3.2.      Fáze vyjednávání
4.    SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST
4.1.      Společenská odpovědnost a její význam
4.2.      PR  - Public Relations
5.    VINAŘSKÝ ZÁKAZNÍK
5.1.      Zákazník jako podnikatelský subjekt a zákazník jako konečný spotřebitel
5.2.      Rozdělení a cílení zákazníků podle typu produktu
5.3.      Rozdělení a cílení zákazníků podle síly produktu ve vztahu ke konkurenci
5.4.      Zákazník a jeho nákupní chování
5.5.      Komunikace se zákazníkem
6.    VINAŘSKÝ MARKETING
6.1.      Rozdíl mezi marketingem a prodejem
6.2.      Doplňkový prodej
6.3.      Zahraniční trendy vinařského marketingu
6.4.      Webstránky
6.5.      Aplikace pro Smart Phone
6.6.      Čárový kód
6.7.      Etikety a balení vína
6.8.      Logo
6.9.      Newsletter
6.10.    Billboardy
6.11.    Reklama na autě
6.12.    Konkurenční výhoda aneb co udržet a co rozvíjet
6.13.    Jak si můžeme pomoci v místě prodeje – sklípek nebo vinotéka
6.14.    Motivace lidí
6.15.    Prodej velkoodběratelům
6.16.    Marketingový mix

 

2. OBCHOD S VÍNEM

1.     OBCHOD S VÍNEM - ÚVOD
2.     ANALÝZA TRHU
2.1.     Spotřebitelské chování na trhu s vínem v České republice
3.     ANALÝZA ODVĚTVÍ
3.1.     Vymezení odvětví
3.2.     Odvětví vinohradnictví a vinařství ve světě
3.3.     Odvětví vinohradnictví a vinařství v České republice
3.4.     Inovace a technologie v odvětví vinohradnictví a vinařství
4.     STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ
4.1.     Segmentace trhu
4.2.     Obchodní strategie a růst firmy
4.3.     Řízení značky
4.4.     Řízení strategie prodeje
4.5.     Cílové formy dalšího prodeje
5.    ODPOVĚDNÁ VINAŘSKÁ FIRMA
5.1.    Udržitelný rozvoj ve vinařství
5.2.    Společenská odpovědnost
6.    POTENCIÁL PRO INVESTICE A INOVACE V RÁMCI SZP
6.1.    Program rozvoje venkova
6.2.    Přehled nárokových opatření
 

3. ENGLISH FOR THE WINE INDUSTRY

1.    BUSSINESS COMMUNICATION – In the company, how to communicate with customers and partners 
1.1.    The Three Basic Business Communication Functions
2.    VITICULTURE
2.1.     Describing the region and climate
2.2.     Describing the soil
2.3.     Describing the grape variety
2.4.     Describing the grapevine cycle and grape growing practices
3.    WINE MAKING
3.1.     Explaining the Wine Making Process
3.2.     Sparkling Wine Types and the Sparkling Wine Making Process
3.3.     How to Explain the White Wine Making Process
3.4.     How to Explain the Red Wine Making Process
4.    WINE PRESENTATION
4.1.     How to describe the Taste of Wine
4.2.     Explaining the Components of Wine
4.3.     Explaining the Label
4.4.     Providing a Wine Testing for Your Customers
4.5.     Promotional Material about Your Winery
4.6.     International Trade Fairs
5.    WINE TOURISM
6.    VOCABULARY LIST
7.    PRONUNCIATION

 

Seznam videí v e-learningovém kurzu

  1. Wine tourism
  2. Wine history
  3. 5T
  4. Czech wine labels
  5. 7S´s of wine tasting